Regn rusk och snart Jul.

Ute regnar det och är allmänt skitväder, vart är Snön? Snö ska det väl ändå vara på julafton eller?  Tomten, jag vill ha en riktigt jul, en sån som man har när man är liten :)  Men min lille knoddas är liten iaf, hans första jul i livet, då kan det ju inte regna!
Igår var jag hundvakt, mamma var i gbg hos tandläkaren och sen gick hon och shoppade lite, så när hon kom för att hämta vovvarna så fick jag ett par nya svarta fin-byxor! Jippie! Och så fick jag en vit tröja av finare kvalité med polokrage. Tur man har en mamma! :-) Själv är jag lite sugen på att åka ner till stan/knalleland, men vädret vill tydligen inte, för är det sånt här väder så åker vi inte.
Men det finns väl en mening med det också, förmodligen har regnet räknat ut mina planer men fattade att jag ändå inte har några pengar att shoppa loss för nu innan jul, det ligger ju redan massor av julklappar under granen!
Pratade med min bror igår, det var slut mellan han och hans tjej så han kanske kommer ner till jul, beroende på jobbet. Hoppas hoppas! Det var så längesen jag träffade honom nu, min älskade bror! Sist vi träffades var ute i viared vid en vägkant, han var på jobb i gbg och skulle åka tillbaka till Ljusdal men kom inte in med lastbilen plus det breda släpet så vi åkte ut till viared och träffades där istället, och gången innan det var när Melvin var 4 dagar gammal! ååh, min älskade bror, vi som alltid stått varandra nära! Saknar dig brorsan.

Melvin ligger och sover middag nu, sen när han vaknar ska vi bada hade jag tänkt :-)
Hoppas papparobban kommer hem på tisdag nu..!  Ååååh.. Vill ha dig här älskling!
Stökigt och jävligt är det också! Har suttit och slipat kanterna på ett gipsavtryck på Melvins hand och fot, men jag är inte färdig än och slippappret är helt borta, spårlöstförsvunnet!? Fattar ingenting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0