Melvin 5 Månader

Japp, idag kl 08:52 blev Melvin fem månader "gammal". På morgonen vid 10-tiden gick vi ner till Öppna förskolan och där gjorde vi en handtomte och Gipsavtryck på Melvins hand och fot. Efter det gick vi in till BVC lokalen och Melvin fick sin andra vaccination, det gick hur bra som helst, han reagerade inte ens. Han tittade bara på handtomten som vi gjorde tidigare!  Skönt.
När vi var färdiga på Bvc tog vi en promenad till knalleland för att kolla i lite affärer och Melvin somnade så gott i vagnen. Köpte lite kläder till Melvin ifrån Cubus och H&M och så hittade jag lite annat småkraffs, bla en tröja till papparobban och några leksaker som Melvin ska få i julklapp, när jag kände mig nöjd i knalleland så gick vi vidare in till stan för att möta upp min mamma, väl där så hade hon panik för att leta efter en snygg skjorta som hon skulle ha ikväll när hon skulle till gbg. Hon hittade ingen så hon gav upp och åkte hem. Jag och min sovande son vandrade vidare för att köpa textilfärg för att göra avtryck på en T-shirt som morfar ska få i julklapp! Jag köpte även ett par svarta byxor, en svart tröja och ett par Leggins. Klockan började närma sig 15 och jag kände att det var dax att ta sig hemåt, så efter att ha gått hela dagen så bestämde jag mig för att vi skulle ta bussen hem, sagt och gjort så satte vi oss på bussen och när vi kom hem värmde jag lite pizzarester från igår sen lekte vi lite på golvet och slog in lite julklappar samtidigt som vi kollade på Unga Mödrar på 5:an.
Nu har jag precis nyss duschat och badat Melvin så ska alldeles strax föna håret och platta det så att jag inte ser ut som ett troll imorgon när vi ska till Spädbarnsgruppen! :-)
Dagen har varit jättebra, jag har fått mycket gjort och så var det underbart skönt att Melvin tog vaccinationen så bra! Han var även jätteduktig i vagnen när vi var i affärer, han satt där så snällt och lekte med sin lilla blåa elefant och bet honom i snabeln. Gómorrn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0